Inhoud kan heel motiverend werken, als je de overtuiging hebt dat de ander jouw boodschap hoort.

Door: Marika Marku, partner Oude Gracht Groep

Inhoud kan heel motiverend werken, als je de overtuiging hebt dat de ander jouw boodschap hoort.
30–12–2013
Het was verrassend toen Jolanda Buwalda vroeg of ik naast mijn gebruikelijke activiteiten als eindredacteur voor juist deze uitgave ook aan de hand van een artikel een inhoudelijke bijdrage wilde leveren. “Een uitgelezen moment om eens op de voorgrond te treden”, sprak zij mij enthousiast toe. Natuurlijk kon ik niet weigeren, want het is uitdagend een eigen perspectief te mogen toevoegen aan het innovatieve thema ‘hybridisering’. Ik leg op deze plaats graag uit waarom.

Nu alweer bijna acht jaar geleden is de Oude Gracht Groep VOZ Magazine gestart met de ambitie op innovatieve wijze bijzondere mensen werkzaam in de zorg en daarbuiten een podium te geven. Erop terugkijkend zie ik dat wij dit gedaan hebben vanuit eenzelfde drive en ontwikkeling, zoals Jolanda Buwalda dat nu ervaart bij het kiezen van het thema ‘hybridisering’. Oude Gracht Groep adviseurs waren toentertijd al dagelijks bezig met de vraagstukken van opdrachtgevers, waarbij het antwoord vaak niet gevonden kon worden geredeneerd vanuit één invalshoek of benadering. Nee, onze opdrachtgevers kwamen bij ons met ingewikkelde vragen, soms met de nadruk op de technische inhoud en een andere keer meer gericht op de positionering van deze opdrachtgever in de markt. En hoe verschillend de vragen ook konden zijn, de uitwerking was er vaak een waar de context goed beschouwd moest worden, voordat een stap in de uitvoering effectief kon worden gezet.

U moet ingelogd zijn om het gehele artikel te kunnen lezen.

Alliantie Nederland Rookvrij!
Oude Gracht Groep
IKA Ned
Stichting Kwalificatie & Curriculum Autoriteit
VERA Health and Education
De Rookvrije Generatie